شبیه سازی بین الحرمین در پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت
کد خبر: 3928000
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲

شبیه سازی بین الحرمین در پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت

رئیس ستاد اربعین شهرداری رشت گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم توفیق سفر به کربلا، نمایشگاه عکس از موکب ها و ایستگاه های خدمات به زائران اربعین و شبیه سازی بین الحرمین در پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت اجرا می شود.

علیرضا قانع، رئیس ستاد اربعین شهرداری رشت در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی(ع)، اظهار کرد: موکب خدام العتره شهرداری رشت از سال ٩۴ توفیق خدمت رسانی به زائران حسینی را در ورودی کربلا داشته است.

وی افزود: هرساله بیش از ٢۰۰ نفر از پاکبانان شهرداری رشت برای رفت و روب بخش هایی از مسیر دسترسی به حرم در کربلا اعزام می شدند.

رئیس ستاد اربعین شهرداری رشت، با تشریح اقدامات سال های گذشته شهرداری در کربلا، تصریح کرد: کاروان ستاد اربعین شهرداری رشت خدمات متنوعی در ابعاد خدمات شهری و فرهنگی به زوار کربلا ارائه می داد.

قانع عنوان کرد: طبخ روزانه یک هزار پرس غذا در هر وعده روزانه، استقبال از زوار ورودی به کربلا، برپایی ایستگاه صلواتی چای و شربت، خیاطی، کفاشی، خدمات تلفن همراه، امداد و نجات، کمک برای اطفای حریق و... از اقدامات موکب خدام العتره شهرداری در کربلا بود.

وی ادامه داد: موکب خدام العتره شهرداری رشت نخستین موکب در کشور بود که به برگزاری نمایش و تعزیه در کربلا اقدام کرد.

رئیس ستاد اربعین شهرداری رشت، اجرای رادیوکربلا و برگزاری مراسم مداحی و سخنرانی را از دیگر اقدامات کمیته فرهنگی ستاد اربعین شهرداری رشت در کربلا دانست و خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم توفیق سفر به کربلا با مشارکت سازمان های شهرداری به ویژه سازمان سیما، منظر و فضای سبز و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، نمایشگاه عکس از موکب ها و ایستگاه های خدمات به زائران اربعین و شبیه سازی بین الحرمین در پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت اجرا می شود.

قانع یادآور شد: از عصر امروز، 16 مهرماه به مدت سه روز با رعایت پروتکل های بهداشتی در خدمت اربعینی ها و همه عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) هستیم و هر شب مراسم سوگواری اربعین حسینی(ع) با حضور مداحان اهل بیت(ع) و سخنرانان مذهبی برگزار می شود.

انتهای پیام
captcha